dac-a-2
dac-a-4
dac-camin-batrani-1
dac-camin-batrani-3
dac-centrul_de_zi_Zaharia_2018
dac-hecuba
dac-sediu-5
dac-vovidenia
 

 

 

sigla informatii diverse

 

Ajutoare pentru încălzirea locuinței

SEZONUL RECE 2020 - 2021

         Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Socială a început din data de 1 octombrie 2020 acţiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei ca urmare a prevederilor O.G. 27/2013, de modificare şi completare a OUG nr.70/2011, privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, respectiv prevederile H.G. nr.778/2013.

CONDIŢII DE ACORDARE:

1. Limitele de venituri:

1.1. Pentru acordarea ajutoarelor de încălzirea locuinţei cu agent termic în sistem centralizat:

            - 0 – 786 lei/membru de familie pentru familii

            - 0 – 1082 lei pentru persoana singură

* Compensaţia se acordă prin acoperirea unui procent din consumul real de agent termic, nu mai mult de consumul lunar efectiv, în funcţie de venitul mediu pe membru de familie sau persoană singură.

Notă: În afară de procentele stabilite pentru ajutoarele, din bugetul de stat, prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 435/2011, privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei familiilor şi persoanelor singure domiciliate în Municipiul Iaşi, au fost stabilite procente suplimentare acordate, pe tranşe de venituri, din bugetul local, în limita maximă admisă ca venit net/membru de familie pentru persoana singură, iar pentru familii s-a mărit plafonul de acordare până la limita de 1000 lei/membru de familie, procentul stabilit drept compensare procentuală fiind de 15% din suma datorata pentru agentul termic consumat pentru încălzirea locuinţei.

1.2. Pentru acordarea ajutoarelor de încălzirea locuinţei cu gaz metan, energie electrică, lemne sau combustibili solizi:

            - 0 – 750 lei/membru de familie

* Compensaţia este o suma fixă, în funcţie de venitul mediu pe membru de familie sau persoană singură, dar nu mai mult de consumul lunar efectiv.

2. Cererea şi declaraţia pe propie răspundere se depune, însoţită de actele doveditoare privind identitatea, veniturile şi starea de proprietate/închiriere/folosinţă, la sediul Direcţiei Sociale Iaşi, str. Mitropolit Varlaam nr. 54, în intervalul orar 8.30 – 12.30, în zilele de luni şi marţi, respectiv 12.00 – 16.00 în ziua de joi.

* Precizăm că nu se iau în calcul la stabilirea venitului total al familiei:

- Sumele provenite din acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei;

- Sumele provenite din acordarea alocaţiei de stat pentru copii;

- Bugetul personal complementar și prestațiile sociale prevăzute de Legea nr.448/2006;

- Bursele şcolare, drepturile acordate pentru copii și tinerii cu cerințe educaționale speciale, costurile aferente frecventării cursurilor școlare de către elevii din grupuri socioeconomice dezavantajate, ori din învățământul profesional;

- Stimulentul educaţional;

- Sprijinul financiar acordat elevilor beneficari ai programului “Bani de liceu”;

- Veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri;

- Sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

 

 

sigla informatii diverse

 

Tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional conform O.U.G. nr. 133/2020

În conformitate cu dispozițiile art.3 alin 1 din O.U.G. nr.133/2020, a fost aprobată Schema națională de sprijin pentru elevii cei mai defavorizați, prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional (S.N.S.E.D.).

Beneficiari conform OUG nr. 133/2020 sunt:

  1. Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar;
  2. Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat primar;
  3. Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat gimnazial.

Copiii cei mai dezavantajați – copiii înscriși în învățământul de stat preșcolar, primar sau gimnazial, care provin din familiile care au venitul mediu pe membru de familie sub 284 lei pentru preșcolari sau 50% din salariul minim brut pe țară, respectiv sub 1115 lei pentru cei din învățământul primar și gimnazial.

Sursa de finanțare a programului:

- fondurile europene prin Programul operațional POAD 2014-2020, fiind decontate în limita bugetului disponibil pentru această măsură.

Coordonatorul programului și organizații partenere:

- Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de beneficiar,

- Instituția Prefectului și autoritățile pubice locale, în calitate de organizații partenere.

Atribuțiile autorităților locale

Autoritățile publice locale, prin structurile cu activitatea de asistență socială:

- identifică, întocmesc și își asumă listele cu destinatarii finali, cu evidențierea separată a acestora,

- actualizează lunar listele și le transmit Instituției Prefectului, pentru a fi centralizate la nivel de județ.

Modalitatea de identificare a destinatarilor finali:

Pentru includerea pe listele cu destinatarii finali, părintele sau reprezentantul legal al minorului va depune o cerere prin care va solicita includerea acestuia în Schema Națională de Sprijin pentru elevii cei mai defavorizați.

Cererea poate fi depusă personal, prin poștă sau electronic și trebuie însoțită de următoarele documente:

- acte de identitate (atât pentru minori cât și pentru părinte/părinți sau reprezentanții legali ai minorilor - întreaga familie);

- documente de venit aferente lunii iulie ( adeverințe de salar cu venitul net încasat și bonurile de masă, cupoane de pensie, cupoane privind indemnizația de șomaj, indemnizație persoanei cu handicap, alte documente specifice meseriilor liberale ori întreprinzătorilor particulari);

Documentele vor fi depuse la Registratura Generală a Direcției de Asistență Socială Iași, la Centrele de Cartier ale Primăriei Iași, iar prelucrarea acestora se va face prin Serviciul de Beneficii de Asistență Socială.

Tichetele sociale electronice pentru sprijin educațional:

- Valoarea nominală este de 500 de lei/an școlar, valoare care poate fi actualizată anual prin Hotărâre a Guvernului;

- Nu permit efectuarea de operaţiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar;

- Pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate şi numai pentru achiziţionarea serviciilor de sprijin educațional pentru care au fost emise, respectiv acoperirea cheltuielilor ocazionate de acoperirea precarității materiale de bază, respectiv lipsa materialelor școlare (rechizite necesare frecventării școlii – articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare ăn școli și grădinițe), precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

- Se alimentează lunar, exclusiv cu valoarea tichetelor sociale;

- Nu poate să fie diminuată în niciun mod această valoare.

Distribuția tichetelor sociale electronice pentru sprijin educațional:

- Ministerul Fondurilor Europene asigură distribuirea tichetelor sociale de la unitatea emitentă către Instituţia Prefectului;

- Instituţiile Prefectului distribuie tichetele sociale către autorităţile administraţiei publice locale de pe raza teritorială unde îşi au domiciliul destinatarii finali împreună cu informaţiile necesare privind lista unităţilor afiliate;

- Autorităţile administraţiei publice locale transmit destinatarilor finali tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional împreună cu informaţiile necesare privind lista unităţilor afiliate de pe raza teritorială unde aceştia îşi au domiciliul sau reşedinţa. Acestea sunt luate în evidenţa serviciilor publice de asistenţă socială cu ocazia întocmirii listelor.

- Pentru destinatarii finali nedeplasabili, autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv prin serviciile publice de asistenţă socială, sau unităţile afiliate unde îşi au domiciliul sau reşedinţa destinatarii finali nedeplasabili au obligaţia de a asigura serviciul de transport al tichetului electronic la domiciliul sau resedință.

   telefon verde DAS Iasi 2020
 

 

sigla informatii diverse

 

  oms 1

 

 

oms 2

 

 

sigla informatii diverse

 

 

Anunț achiziție lucrări de construcţii

01.10.2020

Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de construcţii la obiectiv aparţinând D.A.S. Iaşi. Detalii privind anuntul [citiți mai multe]

Caiet de sarcini [vezi aici]

 

 

Clarificări anunț achiziție tehnică de calcul

24.07.2020

    Clarificări anunţ tehnică de calcul Cod/Coduri CPV** 30213300-8 Computer de birou (Rev 2). Detalii privind clarificările [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție tehnică de calcul

21.07.2020

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze tehnică de calcul Cod/Coduri CPV** 30213300-8 Computer de birou (Rev 2). Detalii privind anunţul [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de construcţii

21.11.2019

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de construcţii la obiectiv aparţinând D.A.S. Iaşi. Detalii privind anuntul [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de construcţii

 

11.11.2019

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de construcţii (proiectare şi execuţie) la obiectivul Centrul social de urgenţă pentru recuperare şi integrare "CA Rosetti", aparţinând D.A.S. Iaşi. Detalii privind anunţul [citiți mai multe]

 

Anunț achiziție Servicii de pază

08.11.2019

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze Servicii de pază, monitorizare, intervenţie şi transport valori, Anexa nr. 2, cod CPV 79713000-5, pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Socială. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de construcţii

Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de construcţii la obiectiv aparţinând D.A.S. Iaşi. Detalii privind anuntul [citiți mai multe]

Caiet de sarcini [vezi aici]

 

 

Anunț achiziție lucrări de amenajare

05.11.2019

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de amenajare Centru pentru servicii de igienă corporală (duşuri). Detalii [citiți mai multe]

 

 

Clarificări la anunțul privind achiziţia de produse farmaceutice

08.07.2019

    Clarificări la anunţul privind achiziţionarea de produse farmaceutice pentru cabinetele medicale şi stomatologice şcolare şi universitare aparţinând D.A.S. Iaşi.. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție produse farmaceutice

02.07.2019

    Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi intenţionează să achiziţioneze produse farmaceutice pentru cabinetele medicale şi stomatologice şcolare şi universitare aparţinând D.A.S. Iaşi. Detalii [citiți mai multe]

 

 
Date contact

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Adresa: str. Mitropolit Varlaam nr. 54
Cod poştal: 700198
Telefoane: 0232-206.344
                    0332-440.647
Fax: 0232-230.767 

Email: contact@dac-iasi.ro
            dac_iasi@yahoo.com

PROGRAM PUBLIC

Serviciile Alocaţii şi Indemnizaţii, Ajutor Social şi Autoritate Tutelară
Luni 8:30-12:30
Marţi 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00

Registratură:
Luni, Marţi, Miercuri 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00,
Vineri 8:30-11:00

Casierie:
Luni, Marţi, Miercuri, Joi:
13:00-15:30

Legitimatii CTP
Sediu Sos Nationala nr 43
Program: 08:00 - 14:00

Achizitii publice
Lapte praf gratuit

Bunicii Buciumului

Bunicii Buciumului

Proiecte europene

proiect-VAST-vulnerabil-dar-activ-social-ca-tine

AFIS-COMBATERE-TRAFIC-UMAN

dac-12