articol 

Alocaţia de stat pentru copii

 

          Se acordă fiecărui copil, cetăţean român sau străin rezident pe teritoriul Romaniei, conform legii, cuantumul acesteia fiind de:

a) 719 lei (începând cu 1 ianuarie 2024), pentru copiii cu varsta intre 0 – 2 ani/respectiv, pană la 18 ani, în cazul copilului cu handicap;

b) 292 lei (începând cu 1 ianuarie 2024), pentru copilul care a depăşit varsta de 2 ani, pană la 18 ani, precum şi tinerilor care au implinit 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora..

Cererea se completează şi se depune de către persoanele prevăzute la art. 4 din Legea 61/ 1993, respectiv:
- unul dintre părinți pe baza acordului acestora sau, în caz de neînțelegere, pe baza deciziei autorității tutelare ori a hotărârii judecătorești;
- părintele căruia i s-a încredințat copilul spre creștere și educare;
- tutore;
- curator;
- persoana căreia i-a fost dat în plasament familial copilul;
- asistentul maternal;
- persoana căreia i-a fost încredințat copilul în vederea adopției, în condițiile legii.

Acte necesare

Depunerea actelor necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii se poate face atât la sediul Direcției de Asistență Socială conform programului de lucru (program aici) cât și online prin platforma Punctul de Contact Unic Electronic accesând linkul PCUE

Atentie!

Atunci când transmiteți documentația online prin intermediul platformei Punctul de Contact Unic Electronic trebuie sa tineti cont de adresa de domiciliu din actul de identitate, la D.A.S. Iași primindu-se cereri pentru solicitanții care au domiciliul sau reședința valabilă pe raza municipiului Iași. (de asemenea pe platforma PCUE se va selecta la instituție Direcția de Asistență Socială Iași).

 

1. Cerere tip utilizată in situaţia in care dosarul de alocaţie se depune in acelaşi timp cu cel de indemnizaţiedown   durata de completare 20 de minute;  

2. Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal:  down

3. Declarație (se completează in cazul in care documentația se depune online) down

4. Cerere tip utilizată in situaţia in care se depune doar dosarul de alocaţie :  down

5. Certificat naştere copil -original;

6. B.I. / C.I. / C.I.P. al ambilor parinţi – original;

7. Certificat de căsătorie – original;

8. Documente din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, care pot fi, după caz, următoarele:
- livretul de familie;
- hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
- hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei;
- hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;
- hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului;
- dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească
pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;
- hotărârea judecătorească de instituire a tutelei;
- dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei;
- actul de deces al unuia dintre părinţi;
- alte documente.

9.Extras de cont , în cazul in care se doreste primirea alocatiei de stat intr-un cont bancar ;

- în situaţia în care părinţii nu sunt căsătoriţi, se solicită prezenţa ambilor părinţi în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

 

 Observatii:

1. La depunerea documentaţiei, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale ambilor parinti şi ale copiilor, în ORIGINAL

2. Se completează, în plus, şi alte tipizate, în funcţie de situaţie, fiind necesar să contactaţi, telefonic sau la sediul D.A.S. Iasi, angajaţii Serviciului Alocaţii şi Indemnizaţii pentru Copii pentru detalii.

3. IMPORTANT - La depunerea dosarului, este necesară prezenţa ambilor părinţi, dacă nu sunt căsătoriţi.


Alocaţia de stat pentru copiii născuţi în U.E.

 Depunerea actelor necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii născuți in U.E. se poate face atât la sediul Direcției de Asistență Socială conform programului de lucru (program aici) cât și online prin platforma Punctul de Contact Unic Electronic accesând linkul PCUE

Atentie!

Atunci când transmiteți documentația online prin intermediul platformei Punctul de Contact Unic Electronic trebuie sa tineti cont de adresa de domiciliu din actul de identitate, la D.A.S. Iași primindu-se cereri pentru solicitanții care au domiciliul sau reședința valabilă pe raza municipiului Iași. (de asemenea pe platforma PCUE se va selecta la instituție Direcția de Asistență Socială Iași).

1. Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal:  down

2. Cerere tip: down  durata de completare 15 de minute 

3. Declarație (se completează in cazul in care documentația se depune online) down

4. Certificat naştere copil - original

5. Buletine /Carti identitate parinti - original

6. Certificat de căsătorie – original;

7. Extras cont pe numele solicitantului / titularului - (dacă se doreşte plata în cont bancar)

8. Documente din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, care pot fi, după caz, următoarele:
- livretul de familie;
- hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
- hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei;
- hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;
- hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului;
- dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească
pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;
- hotărârea judecătorească de instituire a tutelei;
- dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei;
- actul de deces al unuia dintre părinţi;
- alte documente.

9. Adeverinţă de salariat cu menţionarea datei angajării pentru părinţii care lucrează în România.

- Dacă părinţii nu au lucrat în străinătate şi nu le-au  fost întocmite documente în statul membru U.E solicitantul va depune o declaraţie în care se va specifica perioada petrecută în străinătate, că nu a lucrat şi nu încasează sau nu a încasat de la statul respectiv alocaţie şi unde locuieşte în prezent.
- Dacă părinţii au avut calitatea de lucrători migranţi vor depune documente justificative care să ateste adresa (adresa INS-Instituţia care plăteşte alocaţia în ţara/localitatea din statul membru U.E) şi numărul de asigurare din statul membru U.E în care s-a născut copilul precum şi o declaraţie care să ateste perioada în care a lucrat, dacă încasează sau a încasat de la statul respectiv alocaţie şi unde locuieşte în prezent.
- Dacă părinţii/ sau unul dintre părinţi lucrează intr-un stat membru UE se va anexa Formularul E411 sau documentul doveditor din statul respectiv


Alocaţia de stat pentru copiii născuţi în Republica Moldova

 Depunerea actelor necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii născuți in Republica Moldova se poate face atât la sediul Direcției de Asistență Socială conform programului de lucru (program aici) cât și online prin platforma Punctul de Contact Unic Electronic accesând linkul PCUE

Atentie!

Atunci când transmiteți documentația online prin intermediul platformei Punctul de Contact Unic Electronic trebuie sa tineti cont de adresa de domiciliu din actul de identitate, la D.A.S. Iași primindu-se cereri pentru solicitanții care au domiciliul sau reședința valabilă pe raza municipiului Iași. (de asemenea pe platforma PCUE se va selecta la instituție Direcția de Asistență Socială Iași).

 

1.  Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal:  down

2. Cerere tip utilizată in situaţia in care se depune doar dosarul de alocaţiedown durata de completare 15 de minute

3. Declarație (se completează in cazul in care documentația se depune online) down

4. Certificat naştere copil - original

5. Buletine /Carti identitate parinti - original

6. Certificat de căsătorie – original;

7. Extras cont pe numele solicitantului / titularului - (dacă se doreşte plata în cont bancar)

8. Documente din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, care pot fi, după caz, următoarele:
- livretul de familie;
- hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
- hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei;
- hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;
- hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului;
- dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească
pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;
- hotărârea judecătorească de instituire a tutelei;
- dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei;
- actul de deces al unuia dintre părinţi;
- alte documente.

9. Acordul celuilalt soț down


 ATENŢIE! NOU

Pentru copiii născuţi în străinătate, cu excepţia celor născuţi in UE şi Republica Moldova

Cetăţenii români cu copii născuţi în străinătate, cu excepţia celor născuţi în Uniunea Europeană şi Republica Moldova, vor ataşa la dosarul pentru solicitarea alocaţiei de stat o negaţie/adeverinţă de la instituţia socială competentă din ţara de naştere a copilului, din care să rezulte drepturile sociale de care beneficiază părinţii pentru copilul respectiv, în ţara în care acesta s-a născut.

 


 
Date contact

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Adresa: str. Mitropolit Varlaam nr. 54
Cod poştal: 700198
Telefoane: 0232-206.344
                    0332-440.647
Fax: 0232-230.767 

Email: contact@das-iasi.ro
            dac_iasi@yahoo.com

PROGRAM PUBLIC

Serviciile Alocaţii şi Indemnizaţii, Ajutor Social şi Autoritate Tutelară, Compartiment Asistenţi Personali şi Indemnizaţii pentru Persoane cu Handicap Grav
Luni 8:30-12:30
Marţi 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00

Registratură:
Luni, Marţi, Miercuri 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00,
Vineri 8:30-11:00

Casierie:
Luni, Marţi, Miercuri, Joi:
13:00-15:30

Legitimatii CTP
Sediu Sos Nationala nr 43
Program: 08:00 - 14:00

Centrul “Cantina Socială”
Program de distribuire a hranei pentru beneficiari:
Luni - Vineri: 13:00-14:30
Sâmbată - Duminică: inchis

Ajutoare incalzire 2023

dac-12